عمران‌خان: پیروزی رئیسی تجلی اعتماد ملت ایران است

دفتر نخست وزیری پاکستان یکشنبه شب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «عمران‌خان» طی تماس تلفنی با حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، پیروزی وی در سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران را تبریک و این پیروزی را تجلی اعتماد مردم ایران به رئیس جمهوری منتخب دانست.

در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان و رئیس جمهوری منتخب ایران با ابراز خرسندی از سیر صعودی روابط دوجانبه بر تقویت بیشتر همکاری‌های فعلی به ویژه در بُعد اقتصادی توافق کردند.

آنان تاسیس بازارچه‌های مشترک در مرزهای ایران و پاکستان را گام مهم دانسته که منجر به تامین منافع اقتصادی و اجتماعی برای مردم هر دو کشور خواهد شد.

دفتر نخست وزیر پاکستان افزود: عمران‌خان پیرامون تحولات منطقه‌ای نسبت به بدتر شدن اوضاع امنیتی افغانستان نگرانی عمیق پاکستان را ابراز داشت و تاکید کرد که این تحولات عواقب جدی برای هر دو کشور ایران و پاکستان به دنبال خواهد داشت و می‌تواند هجوم پناهندگان به سمت مناطق مرزی دو کشور را درپی داشته باشد.

عمران‌خان و رئیسی بر لزوم ادامه تسهیل روند سیاسی افغانستان که منجر به راهکار مورد حمایت و مدیریت افغان‌ها شود، تاکید کردند.

نخست وزیر پاکستان با ابراز قدردانی از حمایت ثابت قدم جمهوری اسلامی ایران از مواضع منطقه‌ای اسلام‌آباد به ویژه حمایت از مردم مسلمان کشمیر، نسبت به وضعیت فلسطین ابراز نگرانی و خواستار حل این مناقشه‌ها مطابق قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل شدند.

در بیانیه مذکور آمده است: سران ایران و پاکستان بر ادامه تماس‌های سطح بالا میان دو کشور توافق و از یکدیگر برای انجام سفرهای رسمی به پایتخت‌های دو کشور دعوت به عمل آورند.

311311

امتت مجله خبری

درباره ی Ecrbbyio0850

مطلب پیشنهادی

ببینید | دزدی میلیاردی در روز روشن!

264 262 امتت مجله خبری